1e dag Ierland - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 1e dag Ierland - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

1e dag Ierland

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

10 September 2012 | Nederland, Zaandam

Hi Folks,
Eindelijk een internetaansluiting gevonden die werkt. Dat hebben we gevonden in de pub, vlakbij de bar, daar is het signaal het beste.
Vandaag zijn we om 07:00 uur vertrokken uit Zaandam, Martijn was zo vriendelijk om ons even naar Schiphol te brengen. Omdat we al ingechecked waren konden we op Schiphol direct naar de afgifte van de koffers. Mij lukte dat niet direct, Lyda wel. Dus de ticket om de koffers en door naar de douane. Even een kopje koffie gehaald een sigaretje gerookt in Murphy's Bar en door naar de gate D28. Helaas was het vliegtuig wat verlaat, maar met 15 minuten vertragen konden we instappen. 1 1/2 uur laten stonden we op ierse bodem en konden we bij Avis de sleutel ophalen van de huurauto. Geen Opel Corsa maar een Seat Ibeza station op diesel, lekker goedkoop want de diesel is in Ierland ook veel goedkoper dan benzine. Met de kaart op schoot gingen we richting Kinsal om geheel onderlangs naar Killaney te rijden. Alvast een geweldig mooi uitzicht, met vele heuvels en dalen en alsmaar bochten. Leuk om met de motor te rijden. In Slabbereen de lunch genuttigd en door naar Killarney. We besloten dit te doen via de Healy Pass, helaas regende het fors en was het foto maar kort. Het was wel een steile pas, ook weer leuk om te rijden. Daarna richting Kenmare waar we al een gedeelte op de Ring of Kerry kwamen. Ook weer heel veel bochten en stijgen en dalen. Pfff daar wordt je wel moe van. Rond een uur of vijf kwamen we in Killerney aan en moesten we het hotel nog opzoeken, na wat rond gereden te hebben vonden we een parkeerplaats vlakbij het Hotel. De Ieren zijn moeilijk te verstaan, dus maar twee keer vragen wat ze nou precies bedoelen, Uitereindelijk zijn we daar wel uitgekomen. 's-anvond rondje gelopen en in het hotel gegeten, dat smaakte wel, na dieverse drankjes op tijd gaan slapen. Morgen rijden we de Ring of Kerry.
Tot later Nick en Lyda

• 10 September 2012 - 18:35

Jacqueline:

Hallo Nick & Lyda,

Leuk dat jullie ook weer 'on the road' zijn! Ierland lijkt mij ook een prachtige omgeving.
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

Hele fijne vakantie.

Groetjes Jacqueline

• 10 September 2012 - 20:33

Alex:

Hoi Lyda & Nick,
    Lekker op vakantie en dan ook nog eens in een prachtig land! Ieren zijn inderdaad wel moeilijk te verstaan, maar het zijn geweldige mensen en als ze een beetje loskomen dan is het goed toeven in een Ierse pub.
    Ik wens jullie veel plezier, ik blijf nog een dag in Uroa (Zanzibar) en dan vlieg ik naar Entebbe om nog een dagdeel vakantie te houden. Het was heerlijk en ga dan de laatste periode Zuid-Sudan tegemoet.

Doeg!

• 10 September 2012 - 21:00

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

Wat moest Martijn, op zijn vrije zondag, vroeg op om jullie naar Schiphol te brengen!
    Enfin, met een kleine vertraging "dieselen" jullie nu dus rond in het zuidwesten van Ierland.
    Via Kinsale, een pittoresk vissersdorpje naar Killarney, een stadje in een dal, omringd door meren met
    in de omgeving een bergketen, waarvan de hoogste piek "Carrountoohil" is, met 1083 meter de hoogste
    berg..., vandaar dat jullie je lol op konden met bochten, bergen en dalen.
    Jullie volgen de kustlijn van Iveragh, de toeristische rondrit "Ring of Kerry".
    Dit belooft vast een voorproefje op jullie volgende "motor" vakantie te worden!

Geniet ervan..., blijf alert en rijd voorzichtig.

Bert en Margaret