2e dag Ierland Ring of Kerry - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 2e dag Ierland Ring of Kerry - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

2e dag Ierland Ring of Kerry

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

10 September 2012 | Nederland, Zaandam

Hi there,
Dit is de tweede dag in Ierland. Vanmorgen ongeveer om 8 uur opgestaan en rustig gedouched en aangekleed ontbeten, uiteraard Iers ontbijt met scrammbled eggs, bacon, tomaat en toast, niet verkeed.
Om 10 uur vertrokken we om de Ring of Kerry te rijden, tegen de klok in om drukte te vermijden. We gingen richting Killorglin en al snel begon het vrij hard te regen, daardoor konden we de omgeving niet goed zien en moesten wat langzamer rijden. Al snel werd het weer wat droger voordat we de kust bereikten. Ook hier weer mooie vergezichten en een prachtige kustlijn. We konden op diverse plaatsen foto's maken, waardoor je een goed beeld krijgt hoe de kustlijn er uitzien. Halverwege ter hoogte van Waterville stopten we uiteraard om even een fototje te maken van Charley Chaplin die vrij vaak in Waterville verbleef. Na de middag werd het al wat drukker met bussen en dus was het zaak deze bussen voor te blijven. In het mooie plaatsje Sneem hebben we in een bakkerij gelunched. Uitstekende baquette met verse produkten. Ook hier kwam het zonnetje door en werd het wel 14 graden C, warm zelfs de trui kon weer uit. In Sneem was een leuke snelstromende rivier, waar een leuk bruggetje over heen liep met leuk restaurant erbij. Na de lunch door richting Ladies Vieuw. Dit wordt zo genoemd omdat dit een plek was waar Koningin Victoria graag zat om het dal van Killaney te bekijken. Leuk uitzicht en natuurlijk de nodige foto's genomen ook van een engels stel, die dan voervolgens ook ons samen even op de foto nam. Toen richting Kenmare via de kustweg. Dit waren weer vele vele bochten, maar wel heel leuk om te rijden. Helaas hebben we de waterval vlak bij Killenay gemist, waarschijnlijk omdat een bus voor het bord heeft gestaan. Zo rond drie uur waren we weer terug in Killarney en konden nog even de stad in om even te shoppen, kaartrje voor Alex te kopen en zelfs (ja hier heb je dat nog) een postzegel te kopen op het postkantoor. Daarna terug naar het hotel, waar de receptionist ons vertelde dat de WIFI-verbinding in de pub het beste was, dus gingen we maar even proberen en zie het is gelukt. Na een afzakkertje richting stad gelopen waar we in een van de vele restaurants hebben gegeten. Morgen gaan we naar de Cliffs of Moher, een stukje rijden maar dat hebben we er wel voor over. Tot later
Nick en Lyda.

• 10 September 2012 - 23:52

Anitakindje:

Zondag was het hier nog bloedje warm, vandaag grotendeels bewolkt. Jullie frissere temperaturen komt ook deze kant op. In de auto is de regen toch iets minder vervelend dan op de motor. Mooie plaatjes, voor nu lekker slapen, maar morgen weer veel plezier. Op naar de volgende pub, dan kunnen we weer meekijken.

Groetjes van Silbermannetjes

• 11 September 2012 - 13:24

B:

Lyda en Nick,

Dat jullie na zo' n uitgebreid "Irish breakfast" toch weer zin hadden in een lunch..., dan moeten
    de baquettes er wel erg lekker hebben uitgezien..., en hopelijk nog beter hebben gesmaakt!
    Wat rijden jullie door spectaculaire landschappen en wat genieten jullie van de gezellige pubs en de
    restaurants en alles wat deze te bieden hebben.
    Vandaag zijn jullie op weg naar de Cliffs of Moher, de hoogste kliprotsen in Europa.
    We zijn benieuwd of jullie daar de uitkijktoren "O'Brien's Tower" hebben beklommen.
    Jammer dat het geen helder weer is, anders hadden jullie vandaar uit de Araneilanden in de Baai van Galway en de Twelve Bers in het graafschap Galway kunnen zien.
    Ach, jullie zullen ongetwijfeld veel indrukken opdoen en wie weet wordt deze korte autovakantie komend jaar vervolgd door een langere motorvakantie!

Haal eruit wat erin zit.

Bert en Margaret