3e dag Ierland Cliffs of Moher - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 3e dag Ierland Cliffs of Moher - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

3e dag Ierland Cliffs of Moher

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

11 September 2012 | Nederland, Zaandam

Evening all!!
Vandaag gaan we naar the Cliffs of Moher, dus redelijk bijtijds opgestaan, goed ontbeten en rond een uur of tien op weg naar de Cliffs. Vanuit Killarney reden we naar Tralee, waar Nick het nodig vond om maar eens wat diesel te tanken, maar hoe krijg je die tankdop er vanaf? Een behulpzame Ier wist wel hoe dat moest, dus konden we de tank volgooien, wel met diesel natuurlijk! Ier bedankt en we konden op weg naar Tarbert waar we de ferry namen naar Killimer een tochtje van ongeveen 20 minuten. Toen was het al bij eenen dus tijd voor iets te eten. In de badplaats Kilkee vonden we een restaurant bij het strand wat zowaar open was. Voor de rest was het hier uitgestorven. We hadden wel trek in een soepje, dus snel besteld samen met de cappucino's. Na een paar happen sloegen de vlammen ons uit, volgens mijn is er een heel potje peper in de soep gegaan. Ook de engelsen die naast ons zaten vonden de soep toch wel aan de pittige kant!! Na de lunch maar weer verder naar Liscannopr waar de Cliffs zijn. Geweldige leuke rit langs de kust, waarbij de Cliffs alsmaar dichterbij kwamen. Op het parkeerterrein was het heel erg druk, we waren niet de enige die er wel wat voor over hadden dit spektakel te zien. Nou men heeft niet gelogen het was schitterend om te zien, die hoge rotsen die uit zee verrijzen en waarbij je gewoon op de bovenkant kan lopen. Dus hebben de hele afstand naar O''Briens toren afgelegd, de toren ook nog beklommen, kostte wel 2 euro pp. en op het moment dat ik de stoute schoenen aangedaan had om de wenteltrap te nemen, vroeg een van de supposten of ik wel betaald had. Natuurlijk, nou dat wilde hij toch nog wel even het bonnetje zien, ik heb licht getwijfeld of ik een opmerking zou maken maar heb het erbij laten zitten en ben naar boven gegaan. Een hele overwinning van want ik houd niet zo van enge trapjes of ladders. Het uitzicht was erg bijzonder een mooi gezicht op de Cliffs of Moher en omgeving, zeer de moeite waard. Na nog wat rond gewandeld te hebben en een kopje koffie te hebben genuttigd zijn we weer terug gegaan. We hadden nog wel even te rijden, ca 3 uur voordat we weer in Killarney zouden zijn. Bij de ferry hoefden we maar 10 minuten te wachten en konden daarna direct op rijden. Het was gelukkig de hele dag vrij droog, alleen een paar buitjes alleen was het niet zo helder dus konden we bij de Cliffs niet ver kijken. Om ca. 19:00 uur waren we weer in Killarney en zijn direct de pub ingedoken om even iets te drinken en diner te bestellen. Omdat Murphys heel bekend is qua atmosfeer, muziek en eten was het afgeladen en moesten we even wachten tot we konden eten. Ik beslot iets spannends te gaan eten; een traditionele Irish Stew en Lyda een steak om een Chiabatte. Beide waren voortreffelijk, we hebben voorlopig even geen trek meer. Vannavond is er weer live muziek en ik moet zeggen dat ons de muziek wel aanstaat, heel leuke makkelijk toegangkelijke Ierse Muziek nu al twee avonden gespeeld en gezonden door drie heren. Ik zal proberen foto's te nemen en een filmpje te maken.
Tot morgen
Lyda en Nick.

• 12 September 2012 - 12:08

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Jammer dat de dagen al weer wat korter worden..., het is hier om 20.30 uur al donker...,
    maar jullie zullen de tijd in Ierland ongetwijfeld volop benutten.
    Jullie hebben "O'Briens Tower" dus toch beklommen..., een hele overwinning voor Nick.
    Niet overmoedig worden, hè..., daar koop je immers niets voor?!
    Jammer, dat het weer op dat moment niet echt helder was, want dan hadden jullie van een nog mooier
    uitzicht kunnen genieten..., hoewel..., het was nu ook al spectaculair.
    Een heerlijke Irish stew of een steak om een Chiabatte..., beide gerechten klinken verrukkelijk.
    Elke avond live muziek in de pub..., het heeft wel iets..., de Ierse volksmuziek brengt vast wel een bepaalde sfeer met zich mee. Zijn jullie al helemaal om qua muziekgenre?
    Het loopt tegen lunchtijd, dus jullie zullen inmiddels wel op zoek zijn naar een gezellig restaurantje voor een cappucino met een luxe broodje.
    Wij nemen een tomatensoepje, alvorens de bingo te draaien in "De Barkel".

Geniet van al het goede en wie weet tot een volgend verslag.

Bert en Margaret