4e dag Ierland Dingle - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 4e dag Ierland Dingle - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

4e dag Ierland Dingle

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

12 September 2012 | Nederland, Zaandam

Hi again,
Gisteravond was niet wat we verwacht hadden, de "vaste" muzikanten waren er niet, nu een andere zanger, jammergenoeg had hij niet die Ierese klank die je hier verwacht. Evengoed was het wel gezellig en hebben we wat foto's kunnen maken, vannavond maar weer afwachten wie er komen spelen. Vandaag staat Dingle op het programma, dan hebben we alle drie schiereilanden Peninsula gehad. Zoals gewoonlijk rustig ontbeten en rond 10 uur in de auto gestapt en richting Milltown gereden over een B-weg, leuk om te rijden heel smal en voor een groot gedeelte is de weg overdekt met toppen van bomen een beetje zoals de weg naar Bergen in NL. Toch knap dat ze de wegen beschikbaar houden door gewoon de zijkanten steeds maar weer te snoeien, Men is toch wel op elke weg bezig of met het wegdek of met de begroeing. Vandaar verder naar Inch (toch wel iets groter dan dat !!!) en uiteindelijk naar Dingle. De weg ging over van overdekt met boomtoppen naar een kustweg waar we uitzicht hadden op zee. Heel wisselend doordat af en toe de zon scheen en er later weer een partij wolken overkwam. Zie de foto's die laten zien hoe dit was. In Dingle namen we Vieuw Sea Head route genomen, dit is een rondje om het einde van het schiereiland heen, soms heel hoog en daarna weer langs het strand, Prachtige weg, heel smal en bochtig met spectaculaire momenten, je fototoestel maakt overuren. In een ouderwets gebouw dat geheel uit steen is opgetrokken een kopje koffie genuttigd en door naar De Beehive die zo rond 2000 jr voor Christus zijn gebouwd en bewoond werden door monniken, Heel appart. Daarna weer richting Dingle waarna we weer richting Cill Airne zijn gereden, onderweg in een pub die ook Murphys heette een sandwich gegeten en rond 4 uur waren we weer terug. We hebben inmiddels zo'n 1500 km gereden, best heel veel in die paar dagen. Na terugkomst nog even rond geslenterd in het stadje en rond 6 uur de italiaan bezocht voor een pasta met pesto voor Nick en een pizza voor Lyda. Smaakte voortreffelijk eindelijk even iets anders dan vlees met aardappelen en groente. Na het eten heelijk genoten van een cappucino op het piepkleine terrasje van de italiaan en zit nu het verslag te schrijven om ca. 20 uur.
Morgen gaan we de laatste dag alweer in, dat zal een ritje naar Cork worden met een bezoek aan Blarney Castle voordat we de auto in moeten leveren en op het vliegtuig stappen.
Tot later, Lyda en Nick

• 13 September 2012 - 19:23

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Wat jammer, dat de muziek gisteravond niet was, wat jullie ervan verwacht hadden, waardoor de geplande fotosessie niet meer kon doorgaan.
    Hebben jullie in Dingle de "O'Flaggerty's pub nog bezocht? Dat blijkt een traditionele, Ierse pub te zijn, waar "folk" muziek de boventoon voert!
    Wat een prachtige route hebben jullie gereden..., door een "natuurlijke" tunnel, gevormd door het bladendak van de bomen..., langs een schitterende kustlijn.
    Leuk om te zien, dat "De Beehives" inderdaad op bijenkorven lijken!
    Morgen hopen jullie een bezoek te brengen aan "Blarney Castle".
    Zijn jullie van plan om bovenin de ingemetselde "Blarney Stone" te kussen?
    Volgens het overgeleverde volksverhaal zal iedereen, die erin slaagt plat op de rug en ver achteroverhangend de "Blarney Stone" te kussen, welbespraakt worden!
    Hoewel..., jullie praten nu al goed en vlot, dus haal maar geen halsbrekende toeren voor een sage uit.
    Straks nog een afzakkertje of een hartversterking in de pub..., want jullie bed is vast al gespreid.
    Een goede nachrust gewenst en morgen gezond en op tijd weer op.
    We zijn benieuwd naar jullie slotaflevering!

Een groet uit jullie geboorteland,

Bert en Margaret

• 13 September 2012 - 21:40

Anita:

Wat een prachtige mooie kustlijnen. Maar met hoogtevrees zal het wel bibberig voelen. Het regenachtige weer geeft wel prachtige wolkenluchten, die mooi in de omgeving passen. Mooie dag en goede terugreis! Tot zaterdag.