Slieve League en Derryveaugh Mountains - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Slieve League en Derryveaugh Mountains - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Slieve League en Derryveaugh Mountains

Door: Nick en Lyda

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

04 Juni 2013 | Ierland, Letterkenny

Goedenavond allen,
Hier ons laatste verslag vanuit Letterkenny. Vandaag zijn we wat later opgestaan en vonden bijna de hond in de pot. Jammer dan! Op weg naar de Sleave Legue. Daarvoor moesten we een eindje terug naar Donegal en dan via de kust naar de Sleave League. De route na Donegal liep geheel langs de kust en hadden we prachtig uitzicht op zee en stranden , rotsen etc. Pas na heel wat bochten etc. (zal een toer zijn om met een Shadow te rijden!) bereikten we de parkeerplaats bij de Sleave League. Toen volgde nog een klim van 20 minuten totdat we de Sleave League bereikten. Een prachtig uitzicht over de League en zee. Helaas voor ons was de plek ook met de auto te bereiken, hiervoor hadden we eerst een hek open moeten doen voordat we weg konden oprijden, wij dachten dat dit verboden was. Onze dagelijkse oefening hadden we er dus ook al weer opzitten, want het was ook weer 20 minuten lopen terug. Bij de League raakten we in gesprek met een aantal syriers die een week vakantie in Ierland aan het houden waren. Op vragen over de situatie in Syrie gingen ze niet in en hadden hier duidelijk geen zin in. We besloten de weg terug via de Derryvaegh Mountains te doen alleen hadden we zoveel tijd verloren met onze wandeling dat we alleen maar langs de hoogste berg, Errigal, gereden zijn. Dit is een mooie berg die in het zonnetje een mooie witte top heeft. Ja het zonnetje is er nog steeds, behalve een enkel buitje onderweg hebben we gelukkig nog steeds geen regendag gehad en de vooruitzichten zijn nog steeds goed, dus hopen we de vakantie ook droog af te sluiten. Morgen vertrekken we naar Belfast via de Giant Causeway en de Carrick-a-Rede. weddenschappen kunnen nu al afgesloten worden of Nick het durft deze gevaarlijke touwbrug over te steken, SPANNEND!!!!
We zien het morgen wel, want als er teveel wind is wordt de brug afgesloten en staan we er voor niets. Wel dat was het weer voor vandaag tot morgen in Belfst. Groetjes van Lyda en Nick.

• 06 Juni 2013 - 20:45

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

De paden op, de lanen in..., vooruit met flinke pas!
    Jullie zullen ongetwijfeld inmiddels mooie, welgevormde kuiten hebben van al dat geklauter.
    En dan te bedenken, dat jullie de tocht per auto hadden kunnen maken!
    Wat een verschil met onze zandstranden en ons duinlandschap.

Geniet van en met elkaar!

Bert en Margaret