Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Belfast

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

06 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Goedemiddag,
Vandaag hebben we een rondje Belfast gedaan. Om 10:00 uur kwam de Black Taxi ons ophalen om naar de destijds roerige Shanklin Road te brengen. Tijdens de rit vertelde de chauffeur uitgebreid over alle onrust die rond de eind zestiger/begin zeventiger jaren was ontstaan en wat er allemaal gebeurd was en hoe de situatie momenteel is. We hebben heel wat foto's genomen van de muurschilderingen. Indrukwekkend was de destijds gebouwde afscheiding tussen de katholieke en protestante wijk, een muur van minstens vier meter hoog met af en toe een toegangshek dat de gehele wijk kon afsluiten als dat nodig was. Na de rondrit hebben we eerst maar eens een kopje gedronken en zijn later het winkelgebied ingegaan. We zijn nog niet helemaal gewend aan alle drukte hier. Tussentijds nog even een panini gegeten en zijn er zelfs in geslaagd een oplaadkabeltje voor de Carmin te kopen zodat deze via de notebook opgeladen kan worden. We zullen de Carmin dringend nodig hebben om in Dublin het hotel te vinden en de auto terug te kunnen brengen. We zijn bijna aan het einde van onze reis, die vooralsnog prima verlopen is met uitstekend weer, een paar buitjes daar gelaten en hebben ons prima vermaakt. Nu nog een nachtje in Belfast en dan drie nachten in Dublin voordat we in het vliegtuig stappen naar Amsterdam. Groetjes Lyda en NIck en tot een volgend verslag vanuit Dublin.

• 06 Juni 2013 - 21:34

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Tijdens de rit, bij het zien van de muurschilderingen en de destijds gebouwde afscheiding van minstens 4 meter hoog gaat er wel iets door jullie heen, lijkt ons.
    De strijd tussen de katholieke en de protestantse wijk zal daar altijd voelbaar blijven!
    Wij hopen, dat de laatste dagen van jullie vakantie in Ierland nog vele verrassingen zullen brengen.

Ontvang onze hartelijke groeten,

Bert en Margaret