Giant Causeway en Garrick-a-Rede ropebridge - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Giant Causeway en Garrick-a-Rede ropebridge - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Giant Causeway en Garrick-a-Rede ropebridge

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

05 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hello, this is Belfast calling, here are the results of our own jury: Lyda 12 points, Nick 1 point.
Lyda heeft het gedaan en gelopen op de touwbrig, 25 mtr. boven zee.
Vanmorgen zijn we op tijd uit Letterkenny vertrokken richting de Giant Causeway, na wat woordenwisselingen over de te volgen weg konden we de Causeway gemakkelijk vinden, maar moesten nog wel even een flinke wandeling van 20 minuten in het zonnetje maken. Schitterend weer, strak blauw lucht en minstens 25 graden. Wat een genot hier in Ierland het kan maar niet op. De Causeway was inmens om te zien en op te lopen, na een uurtje vertrokken we richting de touwbrug, die 7 mile verderop lag. Ik heb het geprobeerd maar de afdaling via een steil trappetje was mij teveel en ben afgehaald. Lyda, stoer als ze is, ging gewoon naar beneden en liep de touwbrug over alsof er niets aan de hand was. Het looppad naar de touwbrug was trouwens ook al een hele opgave, ongeveer 30 minuten lopen in een inmiddels heet zonnetje, pfffff. Na de touwbrug zijn we langzaam maar zeker afgezakt naar Belft, waar we verblijven in het Days Hotel, dat wordt een hele opgave zonder verdere beschrijving, maar gelukkig konden we het hotel snel vinden met het laatste beetje stroom dat nog in de Carmin zal. Inmens groot hotel met ongeveer 150 kamers en een hele boel mensen, deze drukte zijn we na 2 weken niet meer gewend, maar dat komt wel weer. Meteen een Black-Taxi voor morgen geboekt voor rondrit door Belfast met de bekende muurschilderingen. Helaas in de fotoruimte op dit moment vol, dus jullie zullen even moeten wachten totdat we dit weer opgeladen hebben. Nu even een afzakkertje halen, tot morgen groetjes, Lyda en Nick

• 06 Juni 2013 - 21:02

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Als een standbeeld sta jij, Lyda, op de rots..., als overwinnaar uit de tweestrijd.
    Toch hebben wij ook respect voor Nick, die zijn grenzen erkend en niet overschrijdt.
    Dankzij het stralende weer kunnen jullie volop genieten van prachtige vergezichten.
    Hebben jullie nog wel ruimte genoeg in het menselijk brein om alle indrukken op te slaan?
    Als je met vele mensen samen over een touwbrug loopt, is dat beslist een aparte ervaring...,
    we hebben het ooit zelf ondervonden!
    Inmiddels verblijven jullie in een immens groot hotel..., ja dat zal een hele overgang zijn...,
    van de rust in de drukte.
    Morgen staat er weer heel wat op jullie programma.
    Hopelijk verloopt alles naar wens..., we lezen het wel een dezer dagen!

Groetjes,

Bert en Margaret