Londonderry (DERRY) - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Londonderry (DERRY) - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Londonderry (DERRY)

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

03 Juni 2013 | Ierland, Letterkenny

Goedenavond allen,
Gisteravond hebben we ons na het eten verstopt in de pub, waar later op de avond life-muziek was (een heuse band). Het was gezellig druk omdat het op maandag 3 juni bankholiday is. Jel je kijkt je ogen hier uit , zelfs Lyda zit af en toe met de mond open als er weer dames strak in het mini langslopen, het maakt ze niets uit dik of dun, als het maar kortgerokt en op highheels is. Rons een uurtje of twaalf waren we er klaar mee en gingen terug naar het hotel. Het werd een onrustige nacht (veel verkeer en geschreeuw op straat, haha). Vandaag doen we het maar eens rustig aan, na een zeer karig ontbijt vertrokken we rond 10 uur richting Derry om de wijk te bezoeken waar in 1972 Bloody Sunday was. De rit was maar 30 km dus redelijk dichtbij. Pas vlakbij Derry gingen we Noord-Ierland in, gelukkig hebben we nog ponden bij ons, dus kunnen we makkelijk drankje en/of broodje doen. We konden de auto aan de kade parkeren en hebben de weg naar de wijk maar even aan een parkeerwachter gevraagd. Aan de kade hadden we een mooi uitzicht of de Peace-Bridge. De reisleidster heeft ons richting de wijk in het oude centrum geleid, was indrukwekkend, vele oude huizen waren al gesloopt en vervangen door nieuwbouw. Muurschilderingen waren nog compleet, net als de enige muur die is blijven staan met de tekst; You are now entering a Free Derry. met daarbij in de buurt het herdenkingsmonument, het is te zien dat dit alles met respect wordt behandeld. Na een lunch nog even rond gewandeld door de steil omhoog lopende straten besloten we weer richting Letterkenny te gaan. Het is op bankholiday erg rustig in Ierland, alle winkels zijn gesloten en weinig mensen op straat. Na aankomst bij het hotel een drankje gedaan in de puid en daarna richt het diner, vanavond maar weer even bieren in de pub.
De gereden afstand tot nu toe is 2700 km. Tot morgen, Lyda en Nick.

• 03 Juni 2013 - 21:21

Anita(kindje):

Hi peoples, jullie zijn al flink eind op weg. Maar waar zijn nu die foto's van de ultrakorte rokjes met stiletto's????

Groetjes van ons!!

• 04 Juni 2013 - 13:29

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Vrijwel elke avond in een pub..., doen jullie het een beetje rustig aan?
    Jullie kennen het spreekwoord "Als het bier is in de man, is de wijsheid in de kan" toch wel?
    Van een zich een roes drinken en een roes uitslapen is kennelijk nog geen sprake!
    Rond middernacht naar bed..., 's nachts veel lawaai..., 's ochtends op tijd aan het ontbijt.
    Grapje..., jullie weten wie dit mailt!
    Zijn jullie eens in een plaats, zijn de winkels dicht..., wel lekker rustig.
    Inmiddels 2700 km gereden en nog een aantal dagen te gaan.
    Ook het samenstellen van een fotoalbum zal straks de nodige tijd vergen..., want jullie hebben
    ondertussen al heel wat kiekjes genomen.
    Gelukkig zijn de weergoden jullie nog steeds goed gezind!
    Ontvang onze hartelijke groeten uit een inmiddels ook zonnig Utrecht.

Bert en Margaret