Van Leenane naar Clifden - Reisverslag uit Leenaun, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Van Leenane naar Clifden - Reisverslag uit Leenaun, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Van Leenane naar Clifden

Door: Nick en Lyda

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

31 Mei 2013 | Ierland, Leenaun

Hi you all,
We hopen dat jullie onze verslagen zal interesseren. Wij schrijven ze met veel plezier. Na een ietwat onrustige nacht hier dan het verslag van vandaag;
Om ronstreeks halftien zijn we bij het hotel weggereden richting Kylemore Abbey and Garden, waar we een halfuurtje later aankwamen. Men was druk doende de zaak te openen dus eerst maar eens een goed bakkie troost, want dat is in het hotel niet te harden, net zoals het eten. Gisteren hadden we een lamsbout met aardappels in de schil en tot Lyda' s schrik bloemkool!!! Het kon ons niet bekoren. De koffie bij de Abbey smaakte ons goed en na tien uur konden we naar binnen. Uitgebreid rond gelopen, foto' s gemaakt en daarna hebben we de tuin bezocht die er goed uitzag, alleen hier is ook goed te merken dat de natuur gewoon een maand achter loopt. Al met al hebben we genoten bij de Abbey om na twee uur richting Clifden aan de kust te rijden. Hier zou direct na het centrum een waterval zijn waar de zalm omhoog springt om verder op kuit te schieten. Helaas hebben we wel de waterval gevonden maar geen zalm gezien. Door maar de volgende bestemming, na eerst natuurlijk een hapje en een drankje te hebben genomen op het plein. In ons boek stond de sky-road hoog aangeschreven vanwege de mooie uitzichten. Nou ze hebben niet gelogen het was een mooie rit met prachtige vergezichten. Daarna besloten we richting Westport te gaan om te kijken waar we eigenlijk hadden moeten zitten i.p.v. dit afgelegen hotel. We konden het hotel in Westport gemakkelijk vinden en omdat het al tegen vijven liep besloten we alvast maar te dineren, dan hoefden we daar niet meer aan te denken en uit te zoeken waar dan te gaan eten. De steaks smaakten voortreffelijk en super voordelig (15 euro' s), ja je blijft hollander he. Na het diner toch maar weer terug richting het hotel, wat toch nog wel drie kwartier rijden was. Bij het hotel aangekomen was het extreem rustig, geen busladingen fransen meer. De foto' s komen later want de noteboek moest ernstig aan het infuus, morgen meer, groetjes, Lyda en Nick

• 31 Mei 2013 - 20:10

Annette Zondag:

Hallo Nick en Lyda,

Nick je schrijft erg leuk, goed om te lezen.
    Nog heel veel mooi weer , probeer ook lekker uit te rusten.

Liefs Annette.

• 01 Juni 2013 - 21:36

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

Met veel belangstelling volgen we jullie op de voet.
    We hoorden van Martijn, dat jullie nog ruim een week in Ierland rondtoeren..., de tijd vliegt.
    Martijn en de katten maken het goed..., we zijn vandaag naar Zaandam geweest en hebben hen met een kort bezoekje vereerd.
    Wat leuk, dat jullie Kylemore Abbey en de Victorian Walled Garden hebben bekeken..., ik had er net een
    artikel over gelezen!
    Jullie hebben woord gehouden door te dineren in het overboekte, wat chiquere hotel.
    De prijs valt inderdaad mee! "Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen".
    Groetjes en tot een volgend verslag,

Bert en Margaret