Ierland 21 mei 2013 - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Ierland 21 mei 2013 - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Ierland 21 mei 2013

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

21 Mei 2013 | Ierland, Kilkenny

Hi all,

Het is inmiddels dinsdagavond 21 mei, Na een vroege start op maandag zijn we zonder noemenswaardige problemen geland in Dublin. De adviezen van Martijn opgevolgd en niet getreuzeld bij de douane, dus we stonden snel buiten, Nu nog de auto ophalen. Dat ging een beetje anders dan in Corck. We moersten wachten op een busje die ons naar de parkeerplaats zou brengen. Raar??? Na tien minuten kwam het busje en konden we later instappen in ons tijdelijke vervoersmiddel een Fiat Panda. Helaas zonder sigarettenaansteker, dus de Carmin kunnen we niet gebruiken, gelukkig hebben we een Lyda-Lyda aan boord!!!!
Na flinke rit van een paar uur kwamen we in Killerny aan en vonden we het hotel snel, we reden er bijna tegen aan! Bijzonder hotel en dat zegt het al, prima kamer hoor, als je er naar binnen kan gaan!!! Helaas werkt onze elektronische sleutel niet altijf, of altijd niet waardoor we al een paar keer de hulp hebben moeten inroepen van de receptie. Over het avondeten in het hotel kunnen we kort zijn, je kunt het beter overslaan! Na het eten naar de pub waar twee erg goede musici aan het spelen waren en na een paar drankjes weer naar het hotel, helaas onze sleutel werkt niet bij de lift, dit werd snel aangepast door de receptie, dus naar boven en helaas werkte de sleutel ook niet op de kamerdeur, dus weer naar de receptie, waar de sleutel werd aangepast en wij weer naar boven. Niet naar binnen dus en weer naar beneden naar de receptie, nu ging de receptionist mee om vast te stellen dat het inderdaad niet werkte. Hulp gehaald en na een beetje wrikken lukte het de heren om de deuren open te krigen. Als het morgen nog zo is dan vragen we een andere kamer. Slapen nu, maar wat is dat voor kl herrie!! een of andere disco die tot opnze kamer nog goed te horen was en pas na 2 uur s-nachts ophield.
Na een onrustige nacht om 7 uur opgestaan, douchen en naar het ontbijt. Dit was goed verzorgd, alles in overvloed en volop keus.
Er liep een oudere dame rond om de bestelling op te nemen en voor de koffie en thee te zorgen, dus was het niet de bedoeling om zelf de koffie te pakken.
Om half 10 klaar om onze tocht van vandaag te beginnen, een rit over de Military Road. Om daar te komen moesten we eerst een heel eind terug, was toch verder dan we dachten (twee uur rijden).
Het was echter wel de moeite waard. Wat een schitterende en afwisselende natuur en bergen. Prachtige bochtige smalle wegen en na de middag een stralende zon en uit de wind zelfs warm.
Het startpunt was Glendalough een voormalig kloostercomplex in de Wicklow Mountains., daarna door via Annamoe en Roundwood langs Great Sugar Loaf de hoogste berg. Verder naar het noorden de Powerscourt Waterfall waar de Darkle zich via een granieten wand 130 meter omlaag stort. De hoogste waterval van Ierland. Een machtig imposant natuurelement. De moeite waard om te zien. Verder naar Sally Cap een afgelegen pas in een spreidveengebied met veel meertjes en riviertjes. Waarna de weg steil en bochtig omlaag ging naar een vallei.
Kortom een zeer afwisselende rit qua natuur en omgeving. Bergen, bossen, kaal en bloeidende struiken.
Dus al met al een boeiende maar ook vermoeiende dag.
Om ongeveer half 6 weer terug in Killerny en na ons even opgefrist te hebben rustig het naar het Italiaanse restaurant gelopen wat we gisteren al gespot hadden om daar te gaan eten.
Dit was een goede keuze. Heerlijk gegeten!
Terug naar het hotel om toch even een verslag te typelateuren, want anders weet je het niet meer.

Groetjes en tot het volgende verslag.

p.s. de foto's houden jullie nog even tegoed.

• 24 Mei 2013 - 14:28

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

Na een voorspoedige vliegreis rijden jullie nu dus rond in Ierland, in een Fiat Panda.
    Wat een gedoe met die elektronische sleutel!
    Het avondeten liet te wensen over en tot diep in de nacht werden jullie uit de slaap gehouden door discomuziek. Wat een teleurstellend begin..., het kan alleen maar beter worden!
    In de pub hebben jullie in elk geval genoten en ook het ontbijt viel in de smaak.
    Een zonnige dag lachte jullie tegemoet..., toeren door een prachtige natuur met veel hoogteverschil en bochtenwerk maakt in elk geval een hoop goed.
    De Italiaan heeft 's avonds de inwendige mens voldoende versterkt en dat biedt tenminste perspectief!

Geniet van al het positieve en tot een volgend verslag.

Bert en Margaret