2e reisdag Toscane - Reisverslag uit Marginea, Roemenië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 2e reisdag Toscane - Reisverslag uit Marginea, Roemenië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

2e reisdag Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

27 Mei 2014 | Roemenië, Marginea

Dinsdag 27 mei 2014. Vandaag reizen we van Basel naar Lucca in Italië. Laat ontbeten voor ons doen en pas om 09:15 uur op weg. Het rijden door Zwitserland ging vrij langzaam, veel oponthoud en niet sneller dan 80 km per uur. Omdat we toch wel iets wilden kopen in Zwitserland toch maar wat franken aangeschaft en later bij een tussenstop en bakkie koffie gedaan. Het regende voortdurend in Zwitserland, maar toe we eindelijk de Gotharttunnel uitkwamen was het aan de Italiaanse kant warm en zonnig. Toen hadden we nog zo'n 500 km te gaan. We bereikten lucca pas rond 18:00 uur en moesten het hotel nog zien te vinden, maar met de TomTom en een handige Italiaan kom je er wel en rond 18:00 uur reden de Locanda op, die was gesitueerd in een wijnveld. Erg leuk ontvangen en na de verplichte wachttijd tot het eten konden we het daarbij gelegen Ristorante in en daar genoten van een heerlijk stukje vlees met wat salade en frieten. Rond 22:00 hadden we het wel gezien, het was tijd om te slapen en even goed uit te rusten. Morgen meer, wordt wel een laat ontbijten; 08:30 pas!