8e dag Toscane - Reisverslag uit Sarteano, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 8e dag Toscane - Reisverslag uit Sarteano, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

8e dag Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

03 Juni 2014 | Italië, Sarteano

Hi,
Hierbij het verslag van maandag 2-6-2014, zoals gewoonlijk op tijd opgestaan en daarna op pad naar het eerste plaatsje Radda in Chianti, weer gereden door het prachtige gebied en weer rond gekuierd door Radda, allemachtig wat een geklim in dit plaatsje, goed voor de conditie. Temperatuur is goed 25graden en lekker zonnig. Daarna door naar Gaiole in Chianti waar een levensgrote zwart haan stond (het symbool van Chianty). Redelijk op tijd terug gereden naar het kamp om 's-avonds naar de kookles te gaan. Wat een genot de kookles, we hebben verse pasta gemaakt, puur met de hand. Eigenlijk zo gemakkelijk dat je geen pastamachine nodig hebt. Daarna was het wachten tot we aan tafel konden. Er stond ons een 5 gangen dineer te wachten na het voorafje, gevolgd door de pasta die we zelf gemaakt hebben, daarna een gevulde hamlapje met gehakt en heel heel veel zout en knoflook, heerlijk gewoon. Afgesloten met een zelf gemaakt tirimassou en cappuccino . Zo rond elven zakken we wel voldaan terug naar het kamp. De kookles was heel gezellig en het diner waanzinnig lekker, we hebben genoten. Morgen gaan we een stuk zuidelijker naar Saterano. Tot morgen, Lyda en Nick.