1e dag Krakow 27-03-2013 - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 1e dag Krakow 27-03-2013 - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

1e dag Krakow 27-03-2013

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

27 Maart 2013 | Nederland, Zaandam

Vandaag vroeg opgestaan en gebruikelijke ochtendritueel afgewerkt. Daarna koffer inpakken eb huis aan kant. Rond 10:00 uur afscheid genomen van Martijn en de katten en richting Eindhoven, waar we na 1 1/2 uur aankwamen. De auto in de parkeergarage gezet, die we een dag van te voren hadden betaald. Wel zo handig!! en op naar de vertrekhal. Ze zijn hier flink aan het verbouwen en dat is te merken ook, dus veel onnodig omlopen. Om in te checken stond er al een flinke rij, dus aanschuiven en wachten. Na een halfuurtje mochten we dan eindelijk door naar de controle. Wat een gedoe weer alles af incl. riem, schoenen etc. en fouilleren, op naar de koffie. Rond halftwee konden we dan eindelijk aan boord van een WIZZAIR toestel, nou dat was gewoon een Airbus, dus we hoefden niet te douwen. Na een goede vlucht van omgeveer 1,5 uur landden we in Katowice, waar het busje al klaar stond om ons naar Krakow te brengen. Dat was nog gauw 1 uur en een kwartier rijden door het poolse land. Wat een armoe. Rond halfzes kwamen we in Krakow aan en gingen we op zoek naar een taxi om ons naar het hotel tre brengen, wel eerste nog even gauw 100 zlotti gepint.
Prima hotel "Spatz"midden in de "oude" joodswijk. Na aankomst vele trappen op naar boven, gelukkig was er iemand die de koffer droeg. Prima kamer, tijd om te eten! Mexicaans niet onze favoriet maar goed het was eten voor wel 119 zlotti of te wel 29 euro. Kijk het kan wel goedkoop incl. drankjes en koffie! Nu dus nog even relaxen op de kamer voordat we gaan slapen en morgen de trip en bezichtiging naar Auswitch gaan amekn. Slaap lekker.
Lyda en Nick

• 27 Maart 2013 - 23:32

Anita(kindje):

Aha, geen vliegend tapijt!!
    Het zal morgen vast heel indrukwekkend zijn, we lezen, zien en horen jullie relaas snel. Op deze manier is het toch een beetje dichterbij.

Kus Anita en natuurlijk de rest van de familie

• 28 Maart 2013 - 16:10

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

In een paar uur tijd zijn jullie van het rijke Nederland in het arme Polen aangekomen..., een heel contrast. Jullie eerste hotel staat midden in een oude, Joodse wijk..., dan gaat er vast wel het e.e.a. door jullie heen. Morgen gaan jullie op weg naar Auschwitz, één van de vernietigingskampen, waar zoveel Joden zijn omgebracht. Neem de tijd om alle indrukken op jullie in te laten werken!

Groetjes,

Bert en Margaret