12 ed ag Toscane - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 12 ed ag Toscane - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

12 ed ag Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

07 Juni 2014 | Italië, Firenze

Alora, hier het verslag van onze eerste volle dag in Firenze. Vanmorgen weer redelijk vroeg opgestaan, we kunnen wel al om 07:00 uur ontbijten, dus om half acht zaten we klaar, prima verzorgd alleen miste we wel ons eitje. Daarna met de plattegrond op stap om Doumu op te zoeken, uiteraard bij een kleine tratoria een cappuccino gedaan, heel lekker. We merken dat het al aardig warm begint te worden. Eenmaal aangekomen bij de Doumo bleek er een wachtrij van 2 uur te zijn, nou daar gaan we niet op wachten in de volle zon, dus maar verder wandelen richting Ponte Vecchio. Redelijk druk in het straatje naar de Ponte, maar goed te doen. Uiteraard even gekeken naar de juwelen die verkocht worden, niets gekocht! Uiteraard bij het begin van de Ponte was het alweer tijd voor een Cappuccino en voor mij een Crema erbij, lekker man! Het al twee weken van vele pasta'' s begint inmiddels zijn tol te eisen, voel me toch al een beetje dikker te worden. Maar alah je hebt maar een keer vakantie en de pasta's zijn hier om te smullen.Ja lekker eten maken dat kunnen die Italianen wel, na de Ponte weer terug naar het grote plein om te lunchen, dit keer voor mij uiteraard weer een pasta en voor Lyda een Bruchetta, beide heerlijk en lekker in de schaduw met uitzicht op de Duomo. Rond twee uur verder het centrum in om andere bezienswaardigheden te zien, waarna we rond 5 uur met zere voeten in het hotel konden uitrusten. In de middag was het al behoorlijk warm geworde, volgens NU.NL was dit zo rond de 30 graden. Op de hotelkamer is het heerlijk koel. Na zeven uur toch maar weer gaan lopen met die zere voeten richting centrum om een tratoria te scoren, nou die hebben we gevonden. Heerlijk gegeten en om 10 uur weer terug naar het hotel. Nog een drankje en slapen om morgen weer een sightseeing tourtje te doen. Tot later, Lyda en Nick