9 e dag Toscane - Reisverslag uit Sarteano, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 9 e dag Toscane - Reisverslag uit Sarteano, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

9 e dag Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

03 Juni 2014 | Italië, Sarteano

Hierbij ons verslag van dinsdag 3 juni. Vandaag verlaten we het kamp in Colle di Val d'Elsa, eindelijk naar een nieuwe bestemming, we hebben het hier wel gehad namelijk. Op weg naar Sienna. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we in Sienna aan en vonden redelijk snel een parkeerplaats in een parkeergarage bij ingangstoren. Daarna weer veel stijgen, want de straten hier lopen behoorlijk steil op of naar beneden. Eenmaal aangekomen op het grote plein besloten we eerst te gaan voor een Cappuccino in de schaduw want het is al redelijk warm, zo'n 27 graden. Daarna hebben we nog een beetje rond gedwaald in Sienna en natuurlijk een panforte gekocht. Wat is dat lekker zeg. Panforte is een soort koek met noten, honing en een soort speculaas smaak. Het schijn dat ze dit in Sienna het lekkerst kunnen maken. We geloven het direct en zijn er zuinig op, iedere dag een stukje! Daarna door naar Montepulciano, een oud dorpje boven op een heuvel, maar dat bezoeken we pas morgen. Zo rond 16:00 uur kwamen we aan in Sarteano. Een prima hotel, wat een genot nu niet meer opgesloten te zijn in de kelder. We hebben zelfs een balkon en hoeven niet iedere keer naar beneden om even te roken. Wel lekker zo. Morgen gaan we een rondje rijden in de omgeving. Tot later Lyda en Nick.