7e dag Toscane - Reisverslag uit Colle di Val d'Elsa, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 7e dag Toscane - Reisverslag uit Colle di Val d'Elsa, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

7e dag Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

01 Juni 2014 | Italië, Colle di Val d'Elsa

Hi,
Vandaag het verslag van zaterdag 1 juni. Zoals gewoonlijk op tijd op en naar het ontbijt. Vandaag gaan we ge Chiantistreek verkennen en beginnen bij het plaatsje Castellina dat een klein plaatsje is met een oud centrum. Onder de weg zijn in een gewelf winkeltjes gemaakt. Leuk gedaan en lekker koel. Het weer is behoorlijk verbeterd en het is nu zo'n 23 graden gemiddeld met een lekker zonnetje. Op de heen weg vonden we al snel een oprijlaan met cypressen, kijk daar kwamen we nou voor, dus tijd voor een foto. De Chianti streek is prachtig met leuke wegen een en al bocht naar boven en weer naar beneden. Het is hier daarom ook vergeven van de motoren. Goed voor het bochtengevoel. Na een capuccino was weer op weg naar de volgende plaats Panzano waar de oude mannetjes te vinden zouden zijn, ware het niet dat er een markt was, dus ze waren er niet, helaas. door naar Greve in Chianti ook een heel leuk klein dorpje. Trouwens af en toe is het wel heel steil, na het weg rijden in Castellina hadden we grote moeite om omhoog te komen vanaf de parkeerplaats, dat kwam omdat er net mensen langs liepen toen wij omhoog wilden. Stress! Na heel wat geklim en geklauter eindelijk weer terug naar het kamp voor een opfrissing, alvorens wij naar de pizzeria gaan. Het is hier in een woord fantastisch, wat een mooi gebied. Morgen doen we nog nog zo'n rondje, maar dan verder naar het oosten. Tot later, Lyda en Nick.