3e dag 28-05-2014 Toscane - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu 3e dag 28-05-2014 Toscane - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

3e dag 28-05-2014 Toscane

Door: Lyda en Nick

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

28 Mei 2014 | Italië, Lucca

Na een goede nachtrust moesten we wel lang wachten voor het ontbijt dat pas om 08:30 klaar stond, maar het was het wachten waard, prima verzorgd! Wat zullen we vandaag eens doen? Omdat er morgen een vrije dag is i.v.m. Hemelvaart leek het ons een goed idee vandaag naar Lucca en Pisa te gaan. Dit bleek ook waar te zijn, in Lucca vonden we snel een parkeerplaats vlakbij de ingang en konden de stad in. Al snel een tentje gevonden om een koffie te doen en daarna naar het grote plein. Op weg daar naartoe kwamen we de Nederlanders tegen die we vanmorgen aan het ontbijt aan troffen, zij bleken dezelfde rondreis te hebben geboekt en we zullen elkaar nog wel vaker gaan ontmoeten. Het grote plein in Lucca viel een beetje tegen. Een groot deel was afgezet wegens werkzaamheden, Na wat rond gehobbeld te hebben in het oude centrum weer richting auto om naar Pisa te rijden. Dit was slechts 22 km rijden en we vonden een parkeerplaats bij een supermarkt, dus maar even wat water en broodjes gekocht en aten heel italiaans ons broodje met pindakaas, Daarna richting de scheve toren. Prachtig om te zien in het echt, maar wat is het hier druk!!!! dat zal wel een standje erger zijn in de zomer, na wat rond gelopen te hebben en een drankje genuttigd maar weer richting het hotel, waar we ronde 15:30 aan kwamen. Lekker even op het terras gezeten, inlogcode ingevoerd voor de PC en Ipad en tijd voor een verhaaltje. Morgen gaan we een pastafabriek bezoeken en verder zien we wel, ik denk even rondtoeren in de mooie landschap. Na morgen verkassen we richting Sienna en hebben daar 4 dagen lang geen internetverbinding, dus de verslagen zullen even wat langer op zicht laten wachten. Tot later! Lyda en Nick

Anitakindje:

Haha het ziet er weer goed uit! Uit lucca kwam de lekkerste italiaanse ijssalon van amsterdam (sweelinckstr.) Peppino. Citroenijs mmmmm. De toren van Pisa is net als de eifeltoren in paris.... je moet m gezien hebben. En al lekkere pasta gegeten? Zelf maken zal vast nog lekkerder zijn. Hier regent het de hele dag pijpestelen.... dus geniet lekker van het mooie weer. Na drie dagen regen gaat het beter worden. Wij stappen morgenvroeg op de brommert richting cochem. Tot zondag!!! Veel plezier!!!