From Doolin till Liscannor - Reisverslag uit Liscannor, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu From Doolin till Liscannor - Reisverslag uit Liscannor, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

From Doolin till Liscannor

Door: Nick en Lyda

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

28 Mei 2013 | Ierland, Liscannor

Hi all,

Hier weer even een verslag vanuit Liscannor. We hadden er weinig vertrouwen in, maar het avondeten in het Hotel smaakte wonder wel prima. We hadden gekozen voor chicken curry, erg smakelijk. Vandaag willen we een vaartocht maken op zee lang de Cliffs of Moher. Toen we de tickets gingen kopen werd ons verteld dat er vandaag geen afvaarten zijn vanwege de straffe wind, nou dat klopte wel. Ik waai hier uit mijn interlokkie!!!. Dus hebben we kaarten gekocht voor morgen en doen we vandaag wat we eigenlijk morgen zouden doen. In de afvaart plaats Doollin staat de beroemdste muziekpub van Ierland; O'Conners Pub, wie weet kunnen we daar nog wel even heen gaan op een avond, maar het is wel een stukje rijden. We besloten vanuit Doolin naar boven te rijden Ballyvaughan en van daaruit naar de Poelnabrone Dolmen en Leamanagh Castle. Een bijzonder mooie rit langs kale vlaktes en later weer bosrijk gebied. Ballyvaughan is een leuke plaats gelegen in het groen met vele vele mooie huizen. Dit is een van de plaatsen die we in 2011 zouden doen met de motor, maar ja dat weten we wel dat ging toen niet door. We komen trouwens nu wel vele motorrijders tegen. Na Ballyvaughan kwamen we al snel de Paulnabrone Dolmen tegen, dit viel eigenlijk een beetje tegen de stenen waren veel kleiner dan we hadden verwacht, toch maar gestopt en wat foto's genomen en bij Caherconnel Stone Fort de lunch genuttigd. Toen weer door naar Leamanagh Castle (hebben we niet gezien!!!) en later door naar Lahinch, hier even wat rond gelopen, er was niet veel te doen. Ze hadden hier zowaar een geldautomaat dus maar even gebruik van gemaakt, je weet nooit wanneer je er weer eentje tegen komt. Zo rond drie uur waren we weer terug in het hotel om even een wasje te doen en wat te luieren.
Tot morgen!
Groetjes Lyda en Nick

• 29 Mei 2013 - 16:12

Bert En Margaret:

Hallo Lyda en Nick,

De bootreis langs de Cliffs of Moher is een dagje uitgesteld, maar wat in een goed vat zit, verzuurd niet.
    De lucht was ook zwaar bewolkt..., er stond een straffe wind en het water zag er onstuimig uit.
    Jullie hebben heel wat op jullie vakantieprogramma staan, dus een alternatief was snel gevonden.
    Zo te zien genieten jullie in elk geval wel van elk zonnestraaltje.
    Intussen hebben jullie ook enkele plaatsen aangedaan, die jullie in 2011 gemist hadden.
    Wat gaat er in jullie om nu jullie zoveel motorrijders op dit traject tegenkomen? Geen spijt?
    Geniet van al het goede! Voor straks "Eet smakelijk" en "een goede nachtrust gewenst".

Groetjes,

Bert en Margaret