Van Kilkenny naar Kinsale - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu Van Kilkenny naar Kinsale - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Lyda en Nick Broek - Roos - WaarBenJij.nu

Van Kilkenny naar Kinsale

Door: Nick en Lyda

Blijf op de hoogte en volg Lyda en Nick

23 Mei 2013 | Ierland, Kilkenny

Hi,

Hier het tweede verslag van onze rondreis.
Woensdag 22 mei;
Na weer een onrustige nacht op tijd opgestaan om te ontbijten en later Cashel Castle te gaan bezoeken. Zo rond 10 uur weggereden bij het Hotel om via R-wegen richting Cashel te gaan. Onderweg hebben we nog een ruine aangedaan Kells Priory leuke omgeving en verder door naar Cashel. Leuke wegen om te rijden, erg smal en bochtig, waar is mijn Shadow!!!!. In Cashel een broodje gegeten en thee gedronken en op naar het Kasteel. Zag er erg mooi uit en men was volop aan het restaureren. Na zo'n uurtje te hebben rondgewandeld en foto's gemaakt zijn we weer op weg gegaan naar het Hotel, want we wilden er niet zo'n lange dag van maken als in de Wicklow Mountains.
Natuurlijk weer via R-wegen terug gereden en even opgefrist bij het Hotel gingen we op weg naar het Steak-restaurant. Goeie steak, helaas geen salade. Toen we voldaan waren zijn we weer terug gegaan naar de pub om een avondje ierse muziek mee te maken. Was erg gezellig en we zijn gebleven totdat de heren klaar waren. Lyda nog twee CD's gekocht van de heren, die blij en wij hebben wat muziek voor onderweg. In het Hotel aangekomen was het verassend stil, geen bonkende muziek dus dat beloofde een rustige nacht te worden en dat bleef het dus ook.

23 mei 2013;
Ja we doen tegenwoordig twee dagen in een verslag, dat is wat gemakkelijker, hoeven we niet iedere dag te typen.
Ook vandaag weer op tijd opgestaan, gebadderd en ontbeten, de spullen gepakt, uitgecheckt en op weg naar Kinsale. Via de M9 naar Waterford gereden en vervolgens richting Cork. Rustige wegen en vanaf Waterford wegnr. N25 gevolgd richting Cork, In Cork konden we gemakkelijk de weg naar Kinsale vinden en rond 13:30 uur stonden we voor het hotel. Inchecken ging nog niet dus maar even in het zonnetje geluncht, een heerlijke Bruchetta met Cappuciono. Na de lunch konden richting de kamer en dat zag er verzorgd uit. De kaarten voor de toegang doen het hier zowaar. De spullen naar de kamer gebracht en hup richting het dorp. Leuke gekleurde huisjes en smalle straatjes
(zie de foto's). Daarna even uitrusten in het hotel en dit verslag schrijven. Straks gaan we eten en wie weet nog meer doen. Morgen in ieder geval richting Killarney, waar we zonder meer Murphy's Bar zullen bezoeken.
Tot laterrrrrrrrrrrr.

• 23 Mei 2013 - 19:41

Annette Zondag:

leuk veslag. echt genieten he.

• 24 Mei 2013 - 08:43

Hjalmar:

Ja waar is je Shadow....... en het is nog droog ook he .....spijt als haren op ..(na ja) je hoofd... van die auto. Maar ziet er idd prachtig uit.....

• 24 Mei 2013 - 14:44

Bert En Margaret:

Lyda en Nick,

Gelukkig hebben jullie de herrie van de afgelopen nachten achter jullie gelaten en kunnen jullie uitgerust de toertocht door Ierland voortzetten.
    Ook deze keer zullen jullie genieten van het schitterende, afwisselende natuurschoon en af en toe denken "ach, reden we hier maar op onze motoren".
    Mooie foto's, vooral die foto van jullie samen als kasteelheer en kasteelvrouwe!
    Voor straks "Eet smakelijk" en vanavond voor de verandering maar weer naar een pub.

Groetjes vanuit Utrecht, waar de regen nu met bakken naar beneden komt.
    Vanmorgen hagelden de stenen zelfs om ons heen! De zon is jullie van harte gegund!

Bert en Margaret